اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیسنقد و بررسی تخصصی
موضوعات داغ

عناوین مهم معرفی شده در رویداد بیلد – BUILD 2018

گزارشی از مهمترین عناوین موجود در سه روز مراسم سنتی Microsoft با نام BUILD 2018

بالأخره روز سوم مراسم سنتی Microsoft با نام BUILD نیز به پایان رسید و بنابراین می‌توان گزارشی از مهمترین عناوین رویداد مذکور، ارائه داد.
اولین چیزی که درباره آن باید گفت، این است که دیگر همانند سال گذشته شاهد سنت شکنی نبودیم و رویداد BUILD، کاملا نرم افزاری بود، بدون هیچ رونمایی از یک دستگاه و یا سخت افزار جدید (درست همانند تمامی سنوات گذشته به جز سال 2017 که در آن، Surface Pro جدید معرفی شد).

ارتباط گوشی با کامپیوتر توسط پروژه
Your Phone

مطمئنا مهمترین عنوانی که طی مراسم امسال به نمایش گذاشته شد، پروژه‌ای حاوی برنامه کاربردی به نام Your Phone می‌باشد.

بالأخره در BUILD 2018 مایکروسافت نشان داد که تصمیم دارد تا طی پروژه‌ای و توسط یک برنامه کاربردی جامع به نام Your Phone، تمامی امکانات قبلی خود به منظور ارتباط Windows 10 با گوشی تلفن همراه شما که به همراه Cortana و Microsoft Launcher بودند را گردهم آورد. البته در این میان، امکانات جدیدی نیز اضافه خواهند شد، همانند امکان مشاهده لیست تمامی پیامک‌ها و حتی پاسخ به آنها؛ پاسخی که می‌تواند شامل عکس آمده از حافظه کامپیوتر شما نیز باشد.

قابلیت مذکور حتی در هنگام معرفی آن نیز بر روی یک گوشی اندرویدی تست شد و هنوز اطلاعاتی درباره اینکه آیا سیستم محدود iMassage مربوط به گوشی‌های iPhone نیز می‌تواند در اکوسیستم Your Phone موجود در Windows 10 حیات داشته باشد یا خیر، در دست نیست.

دریافت هشدارها و یا Notifications آمده از گوشی شما نیز قابلیت جدید خواهد بود که همراه با Your Phone می‌باشند.

مطمئنا افرادی که جزو برنامه Insider هستند، در Redstone 5، بسیار زودتر از دیگران خواهند توانست تا Your Phone را امتحان نمایند.

*** به‌روز شده ***

مطلب کاملی درباره پروژه Your Phone پدید آمده است که از طریق این لینک و یا تصویر زیر می‌توانید به آن دسترسی پیدا نمائید:

نتایج ابداع Microsoft در Time Line

در ماهی که گذشت و در به‌روز رسانی جدید Windows 10 با کد 1803، یکی از جذاب‌ترین ابداعات مایکروسافت در زمینه سیستم عامل را شاهد بودیم؛ قابلیتی با نام Time Line. این ایده ناب تا اندازه‌ای توجه همگان را جلب کرد که بسیاری از وبسایت‌های حتی طرفدار Apple و Google، به صورت قطعی اعلام کردند که از وجود چنین قابلیتی در سیستم عامل‌های iOS و Android استقبال می‌کنند.
برای توضیح کوتاهی از آن باید گفت همانگونه که شما قابلیت تاریخچه و یا History را در یک مرورگر Browser دارید، این اولین بار خواهد بود که توسط فضای Time Line، تاریخچه تمامی اعمال خود در کامپیوتر را خواهید داشت. یعنی حتی باز نمودن یک فایل و یا نرم افزار نیز ثبت شده و به شما نشان داده می‌شوند.

تا اینجای داستان، مربوط به به‌روز رسانی 1803 بود که در ماه April عرضه شد. اما در BUILD 2018 و به نوعی در قالب همان پروژه Your Phone، مایکروسافت اعلام کرد که شما خواهید توانست تا با نصب نمودن برنامه‌های کاربردی Edge، Cortana و مخصوصا Microsoft Launcher بر روی گوشی خود و وارد شدن به حساب Microsoft در آنها، کارهای انجام شده در کامپیوتر خود و درواقع، Time Line خود را مشاهده نمائید.
جذاب‌تر از مورد فوق، این است که در آینده‌ای نه چندان دور خواهید توانست تا توسط برنامه‌های مذکور نصب شده بر روی گوشی تلفن همراه، به نوعی Time Line مربوط به گوشی خود را نیز در کامپیوتر مشاهده نمائید و بازهم انتظار می‌رود تا این قابلیت برای گوشی‌های اندرویدی فعال باشد از آنجایی که شرکت Apple معروف است به قفل و محدود نمودن سیستم‌های خود. اگرچه گزارشات کارهای شما در برنامه‌های کاربردی مربوط به مایکروسافت از جمله Edge، در iPhone هم قابل انتقال به Windows 10 هستند.

افشاگری کامل Microsoft درباره قضیه تبلت Courier

همانطور که در مطالب گذشته درباره تبلت Courier که قرار بود در حدود 10 سال پیش معرفی شود سخن گفته شد، در اینجا نیز خلاصه‌ای از افشاگری رسمی مایکروسافت درباره آن در مراسم BUILD 2018 می‌آوریم.
طی رویداد امسال، مایکروسافت از طراح اصلی کوریر، آقای جان فرایدمن، دعوت به عمل آورد تا درباره این دستگاه و آن دوران برای حاضران تعریف کند. او به حاضران گفت که به غیر از Courier حتی 5 دستگاه دیگر نیز برای مایکروسافت طراحی کرده بوده که همگی در همان زمان لغو شده‌اند؛ همانند KIN و SPOT که یک نوع ساعت هوشمند بوده است و یا UMPC که یک گوشی-کامپیوتر بود. سینوفسکی هم اکنون در بخش Office مشغول به کار می‌باشد.

دلیلی که برای لغو شدن Courier عنوان شد، سیستم عامل آن بود. در آن زمان Microsoft قصد داشت تا برای کوریر یک سیستم عامل دستکاری شده و متفاوت را به کار ببرد. اما این روند مقارن شد با تصمیم مایکروسافت مبنی بر خلق Windows 8 و برنامه‌های کاربردی Metro که منجر به تولید اولین Surface نیز شد. بنابراین پروژه Courier نیز به کلی منتفی شد.

*** به‌روز شده ***

مطلب کاملی درباره تبلت تاشو Courier پدید آمده است که از طریق این لینک و یا تصویر زیر می‌توانید به آن دسترسی پیدا نمائید:

بازگشت Kinect و پروژه Natal

درحالیکه همگان تصور می‌کردند کینکت پس از استفاده آن در XBOX، دیگر مرده است، مایکروسافت در عمل غیر منتظرانه‌ای از نسل جدید کینکت در قالب پروژه‌های هوش مصنوعی خود رونمایی کرد.
اگرچه هدف اصلی از این رونمایی، استفاده از Kinect برای اکوسیستم ابری Azure بوده است، اما در BUILD 2018 گفته شد که قرار است از این سنسور جدید در نسل بعدی HoloLens نیز استفاده شود. سنسوری که این بار بسیار کوچکتر از نسخه قبلی خود است به طوریکه حتی ممکن است در نسل بعدی کنسول XBOX، آنرا در خود دستگاه تعبیه کرده و به عنوان یک محصول جداگانه به فروش نرسد. به نظر می‌رسد که اینبار قرار باشد تا چنین سنسوری در دستگاه‌های دیگر شرکت‌ها استفاده شود.

برنامه Microsoft Launcher برای مصارف شرکتی

از آنجایی که حالا برنامه خانه Microsoft برای گوشی‌های اندرویدی تعداد دفعات دریافت 10 میلیون بار را در Google Play Store گذرانده است، مایکروسافت تصمیم گرفته است تا نسخه خاصی از آن را برای مشتریان Enterprise ارائه دهد. در این نسخه احتمال موقعیتی پیش بینی شده است که گوشی تلفن همراهی از طرف شرکت به کارمند به منظور انجام کار خاصی داده می‌شود. بنابراین شرکت می‌تواند برنامه‌های کاربردی خاص و یا حساب Office 365 خاصی را برای استفاده کننده از آن گوشی، توسط برنامه خانه Microsoft Launcher فراهم آورد و به نوعی فضای منظم و محدود شده‌ای را ایجاد کند.

با زدن بر روی تصویر زیر و یا این لینک، Microsoft Launcher را برای گوشی اندرویدی خود از Google Play Store دریافت نمائید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید