نقد و بررسی تخصصی

تری مایرسون – معرفی مسئولین مایکروسافت (قسمت دوم)

تفاوت اصلی بین Microsoft و Apple در تیم آنهاست. آشنایی با مسئولین بخش‌های مختلف Microsoft در چند قسمت

در قسمت پیشین ذکر شد که بسیاری بر این اعتقادند که مهمترین فرد در Microsoft، مسئول بخش Windows می‌باشد.

به گفته Windows Central، در واقع هسته اصلی Microsoft فردی نیست به جز تری مایرسون، معاون بخش اجرایی Windows.

در کمال تعجب، او در ابتدای دوران تحصیلات دانشگاهی خود، در رشته مهندسی مکانیک مطالعه کرده است. در این حین، در کنار اینکه معاش خود را با گارسون بودن در یک رستوران می‌گذراند، به صورت پاره وقت کاراهای گرافیکی را نیز برای آژانس حفاظت از محیط زیست انجام می‌داد. اما چندی بعد، تنها در سن 20 سالگی، یک شرکت طراحی وبسایت و واکاوی داده را خود تأسیس می‌کند.

موفقیت این شرکت به نحوی خیره‌کننده بود که در سن 25 سالگی، Microsoft شرکت او را تماما خریداری کرده و در ازای آن، 16.5 میلیون دلار را پرداخت می‌کند.

پس از ورود او به Microsoft، تبدیل به خالق سرویس‌های اینترنتی همانند Microsoft Exchange می‌شود. همچنین خالق طراحی کاشی مانند Windows Mobile و چند سال بعد، Windows 8. حتی رابط اصلی خریداری Lumia از Nokia نیز آقای مایرسون بوده است. و اما مهمترین و آخرین کاری که وی انجام داده است، رؤیای سیستم سراسری UWP یا Universal Windows Platform است. سیستمی که تمام دنیای کامپیوتری ما را از گوشی تلفن همراه تا تبلت و کامپیوتر رومیزی، متحول خواهد کرد.

به طور کلی عاملی که تری مایرسون و Microsoft را به شکوفایی رساند، تنها یک کلمه بود: ایده

فردی که مهندسی مکانیک خوانده، کارهای گرافیکی انجام می‌داده و هیچ سررشته‌ای از برنامه نویسی نداشته است، حالا تبدیل به متحول کننده سیستم عامل‌های ما شده است. تنها به این علت که او ایده‌های ناب و کارایی را در ذهن داشته است. شاید بتوان از آن، به عنوان یک استیو جابز در Microsoft یاد کرد. اما تفاوت او با آقای جابز در این بود که Microsoft از ایده‌های او نهایت بهره را برد و کدنویسان و مهندسان را به وی برتری نداد. درحالیکه تیم مهندسان Apple، همواره در حال مخالفت و جلوگیری بودند. تنها به این علت که Apple را بین مردم عادی محبوب سازند. اما Microsoft از اینکه کاربران از Windows Mobile و Windows 8 خوششان نمی‌آید اعتنایی نکرد و به تری مایرسون اجازه داد تا سیستم سراسری خود را پیاده کند.

سیستمی که اگر وجود نداشت، دستگاه‌های Surface و حتی XBOX هم وجود نداشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید