نقد و بررسی تخصصی

هری شوم – معرفی مسئولین بخش‌های مختلف مایکروسافت (قسمت پنجم)

تفاوت اصلی بین Microsoft و Apple در تیم آنهاست. آشنایی با مسئولین بخش‌های مختلف Microsoft در چند قسمت

اگر به دنبال پدر واقعی دستیار صوتی کرتانا Cortana می‌گردید، به جای درستی آمده‌اید. آقای Harry Shum در حال حاضر معاونت اجرایی بخش هوش مصنوعی را در مایکروسافت داراست. همچنین، مسئولیت موتور جستجوی Bing نیز با اوست.

اگر بخواهیم درمورد تحصیلات آکادمیک او صحبت کنیم، باید بگوییم که آقای دکتر شوم مقطع ارشد خود را در دانشگاه هنگ کنگ چین، و دکتری خود را در دانشگاه کارنیج پنسیلوانیا آمریکا و در رشته رباتیک گذرانید.
او شاید درس‌خوان‌ترین فرد در بین مسئولین مایکروسافت باشد؛ به طوریکه تا به حال 200 مقاله علمی منتشر کرده که بیشتر آنها درباره Computer Vision  یا دید کامپیوتری و همچنین Image Processing یا پردازش تصویر بوده‌اند.

اولین شغل او در مایکروسافت نیز به سال 1996 میلادی برمی‌گردد؛ زمانیکه به عنوان محقق به ردموند آمد.
در نهایت و در سال 2013 او به معاونت اجرایی بخش تحقیقات و هوش مصنوعی مایکروسافت نائل گردید.

به غیر از خلق Cortana و پیشرفت موتور جستجوی Bing، دکتر هری شوم سیاست‌های کلی مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی و همچنین تحقیقات مربوط به برنامه‌های آینده و تبلیغات را مدیریت می‌کند. به بیان ساده‌تر، او مشاور اصلی و دست راست ریاست مایکروسافت، ساتیا نادلا، به حساب می‌آید و بسیاری از راه‌های انتخاب شده مایکروسافت در مواردی که به مسائل اقتصادی مربوط نمی‌شوند را سالهاست که ایشان تعیین کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید