اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

رازهای افشا شده درباره Surface Pro 5

هفته‌ی گذشته، یکی از مهندسان واقع در جریان طراحی و ساخت دستگاه‌های Surface، پستی را در تویتر منتشر کرد که تصویری از صفحه‌ای را شامل می‌شد. تصویری که متعلق به 9 ماه پیش بوده و در آن به تصمیمات آینده دستگاه‌های Surface اشاره شده است.

هم اکنون، Microsoft درحال کار بر روی Surface Pro 5 می‌باشد. اما واقعیت این است که همانند Surface Pro 4، انتظارات انقلاب گونه‌ای را نمی‌توان از آن داشت. اگرچه بدون شک بیشترین فروش و بیشترین سود حاصله در مقایسه با دیگر دستگاه‌های Surface، متعلق به Surface Pro 4 بوده است.

هفته‌ی گذشته، یکی از مهندسان واقع در جریان طراحی و ساخت دستگاه‌های Surface، پستی را در تویتر خود منتشر کرد که تصویری از صفحه‌ای را شامل می‌شد. تصویری که متعلق به 9 ماه پیش بوده و در آن به تصمیمات آینده دستگاه‌های Surface اشاره شده است.

همچنین پستی در LinkedIn درباره Project NEON صحبت کرده است. به طوریکه این نام قرار است تا زبان طراحی Microsoft برای طراحی‌های جدیدش باشد که دستگاه‌های Windows 10 را تغییر محسوسی خواهد داد. این درحالی است که بیش از یک سال از ورود Microsoft Surface Pro 4 به بازار می‌گذرد و شاید زمان آن رسیده تا با دستگاه Surface Pro جدید روبرو شویم.

چیزی که از Surface Pro 5 انتظار داریم، پردازنده نسل هفتم Kaby Lake از Intel است. پردازنده‌ای که علی رغم وجود آن به هنگام روند ساخت Surface Book i7 و Surface Studio، از آن استفاده نشد. همچنین، بسیاری نیز معتقدند که نسل ششم بسیار کاراتر از نسل هفتم است. علاوه بر پردازنده، احتمال می‌رود که RAM و دقت صفحه نمایش نیز ارتقا یابد. به طوریکه شاهد نسل DDR4 برای RAM و دقت 4K را برای صفحه نمایش شاهد باشیم.

اما شاید مهمترین تغییری که در Surface Pro 5 پیش بینی می‌شود، وجود قلمی است که قابل شارژ باشد. با وجود اینکه قلم حال حاضر که با Surface Pro 4 معرفی شد، ضعفی در خصوص میزان طول عمر باتری و شارژهی ندارد و تا حتی یکسال نیز ممکن است که به تعویض باتری آن نیاز پیدا نشود، مسئله دیگری در این بین حائز اهمیت است. این مسئله برمی‌گردد به استفاده از دکمه انتهایی قلم که با بلوتوث قدرت گرفته است. روشن بودن بلوتوث دستگاه به همراه قلم، تاثیرگذار در شارژردهی هر دو می‌باشد که قابلیت شارژ شدن قلم، در بهبود مسئله مذکور کمک خواهد کرد.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، انتظار برای Surface Pro 5، بسیار هیجان انگیز نخواهد بود. حداقل به میزان انتظار برای Surface 4 و Surface Phone که هرکدام انقلابی به حساب می‌آیند، هیجان انگیز نمی‌باشد. اما انتشار پست مذکور مارا بر آن داشت که Surface Pro 5 را مورد بحث قرار دهیم. علاوه براین، بر اساس تقویم سنت معرفی دستگاه‌های Surface، به احتمال زیاد ابتدا شاهد معرفی Surface 4 پس از Surface Pro 4 خواهیم بود. دستگاهی که انقلاب اجرای Windows 10 بر روی پردازنده‌ای از نوع ARM را به همراه خواهد داشت و می‌تواند آغاز نسل جدیدی از کامپیوترهای ما باشد. انقلابی که با Surface Phone، حتی بر روی گوشی‌های تلفن همراه ما نیز تاثیرگذار خواهد بود و کامپیوتر را از هر زمانی، همراه‌تر خواهد کرد.

تنها می‌توان منتظر شگفتی‌های موفق‌ترین شرکت کامپیوتری، Microsoft، بود و نظاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید