اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

گرایش مردم به تبلت ویندوزی

نگاهی به سهم تبلت‌های ویندوزی در بازار، در مقایسه با دیگر سیستم عامل‌ها

شرکتی به نام Strategy Analytics که در زمینه رضایتمندی مشتریان از محصولات الکترونیک تحقیق می‌کند به تازگی گزارشی را در مورد استقبال و میزان استفاده کاربران از دستگاه‌های تبلت در سرتاسر جهان منتشر کرده و در آن یادآور شده که علیرغم نامطلوب بودن اوضاع کلی این میزان درمورد همه‌ی تبلت‌ها، ظاهراً محصولات دارای Windows در شرایط مطلوبی به سر می‌برند.

بر اساس گزارش این شرکت، میزان فروش تبلت در سه ماهه سوم امسال به رقم ۴۶٫۶ میلیون دستگاه رسید که البته ده درصد از میزان برآورد شده در بازه زمانی مشابه سال قبل کمتر است و یک درصد هم از فروش فصل دوم امسال پایین‌تر. همانطور که مشاهده می‌شود، این خبر برای تولیدکنندگان تبلت در سرتاسر دنیا خوشایند نیست. با این ‌همه، اینطور به نظر می‌آید که تبلت های Windows حالا ۱۶ درصد از کل سهم بازار این محصولات را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان، رشد سالانه‌ی ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

در عین حال، اما محصولات مبتنی بر Android بیشترین ضرر را از فروش خوب تبلت‌های Windows داشته‌اند و سهم بازارشان به رقم ۶۵ درصد تنزل یافته است. البته این رقم همچنان بخش عمده‌ای از سهم بازار را شامل می‌شود، اما با توجه به اینکه تنوع مدل و تنوع قیمت موجود در بازار برای دستگاه‌های Android وجود دارد، این سهم بزرگ قابل توجیه است. با این همه، شرکت Strategy Analytics تأیید کرده چنین پدیده‌ای نتیجه تغییر نگرش کاربران نسبت به تبلت‌هاست که این روزها ترجیح می‌دهند از این دستگاه‌ها بیشتر برای انجام امور اداری بهره بگیرند تا سرگرمی و نه به عنوان یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ.

آقای Peter King مدیر استراتژی‌های تبلت و نمایشگرهای تاچ این شرکت می‌گوید: Microsoft با ارائه Surface Pro و Surface Book توانست جای پای محکمی را در این حوزه برای خود ایجاد نماید. اکنون درحالی‌که Apple تلاش دارد iPad Pro را به جایگزینی برای تبلت و لپ‌تاپ بدل نماید، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده Tablet-PC های اجرا کننده Android را کنار گذاشته و در مقابل به خاطر کارایی بالای محصولات دو در یک Windows و همچنین تنوع کاربردهایشان به این محصولات روی آورده‌اند.

درنهایت باوجود افت ۱۰ درصدی اعلام‌شده، متوسط قیمت فروش تبلت‌ها ۷ درصد افزایش یافت که این هم به خاطر گرایش هر چه بیشتری تولیدکنندگان به ابزارهای دو در یک و همچنین کامپیوترهای قابل ‌تبدیل است.

Strategy Analytics  Techradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید