اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

مرورگر Chrome درصدد بهینه کردن مصرف باتری

اینکه مرورگر Google Chrome تشنه مصرف باتری دستگاه شماست، دیگر یک راز نیست و اگر شما از Windows 10 استفاده می‌کنید مطمئنا به هنگام استفاده از آن شاهد پیام‌هایی مبنی بر پرمصرف بودن Chrome و سریعتر یا کم مصرف‌تر بودن Microsoft Edge، بوده‌اید. بنابراین Google همچنان درحال مرتفع کردن مشکل فوق می‌باشد، حتی با پیشنهاد کارایی کمتر به کاربران.

اینکه مرورگر Google Chrome تشنه مصرف باتری دستگاه شماست، دیگر یک راز نیست و اگر شما از Windows 10 استفاده می‌کنید مطمئنا به هنگام استفاده از آن شاهد پیام‌هایی مبنی بر پرمصرف بودن Chrome و سریعتر یا کم مصرف‌تر بودن Microsoft Edge، بوده‌اید. بنابراین Google همچنان درحال مرتفع کردن مشکل فوق می‌باشد، حتی با پیشنهاد کارایی کمتر به کاربران. به طوریکه در آخرین نسخه Chrome 57، بر روی ذخیره توان باتری تمرکز شده‌است. همراه با این نسخه جدید، شاهد آن خواهیم بود تا صفحاتی که از آنها استفاده نمی‌شود به خواب رفته و بهینه‌تر شوند.

نحوه دقیق انجام اینکار به این صورت است که Chrome 57، زمان‌گیرهای خارج کردن صفحات پس‌زمینه از دور پردازش را به تأخیر انداخته و باعث می‌شود که به طور میانگین بار روی هر هسته پردازنده تا میزان %1 کاهش یابد. البته اگر صفحه‌ای در حال پخش صوتی یا یک ارتباط زنده ویدئویی باشد، دچار محدودیت نخواهد شد.

در تست‌های انجام شده توسط Google، نشان داده شد که Chrome 57 حداقل 25% از صفحات پس زمینه را کمتر درگیر می‌کند. در حالت ایده‌آل، تیم سازنده Chrome امیدوارند که گسترش دهندگان صفحات اینترنتی نیز، رفتارشان را به گونه‌ای تنظیم کنند تا بتوان به API جدید اعتماد کرد.

در نتیجه، چه در مدت زمان کوتاه و چه در مدت زمان بلند، شاهد مصرف باتری کمتر Google Chrome خواهیم بود. و تمام کاری که شما می‌توانید انجام دهید، به‌روز نگاه داشتن Chrome است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید