نقد و بررسی تخصصی
موضوعات داغ

بررسی تبلت ویندوزی ارزان hp Pro Tablet 608

بزرگترین مشکل خریداران تبلت برای عدم انتخاب یک تبلت واقعی ویندوزی به جای گوشی‌های بزرگ اندرویدی، همواره قیمت آن است. ما این مشکل را حل خواهید کرد.

چرا تبلت‌های ویندوزی انقدر گران هستند؟

این سؤال و یا در بیان بهتر، دلیلی برای عدم خریداری تبلت‌های دارای Windows است.

بگذارید از تعریف تبلت شروع کنیم.

آیا تبلت به معنای یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ است؟

با چنین پرسشی، احتمالا حالا کمی کنجکاو شده‌اید.

از نظر ما، هر دستگاهی به نسبت اندازه صفحه نمایش خود، باید دارای سیستم عامل مخصوص به خود باشد. به همین علت نیز ما معتقدیم سیستم عاملی که برای صفحه نمایش‌های گوشی تلفن همراه در اندازه 5 اینچ طراحی شده است، نخواهد توانست تا تمام کارایی‌های یک دستگاه 10 اینچی و یا حتی بزرگ‌تر را پوشش بدهد.

بنابراین، Microsoft در سال 2012 تصمیم گرفت تا سیستم عاملی را نه برای کامپیوترهای رومیزی و نه برای گوشی‌های تلفن همراه، بلکه صرفا برای یک “تبلت” خلق کند. نتیجه آن نیز Windows 8 بود.

بنابراین همراه با دستگاه‌های Surface شاهد این قضیه بودیم که تبلت‌ها بسیار کارآمدتر و قوی‌تر از یک گوشی بزرگ شدند، یا در بیان بهتر تبدیل به یک کامپیوتر تمام عیار شدند. معنای واقعی دستگاهی به نام “تبلت”.

اما هنوز مانع بسیار بزرگ و مهمی در برابر خریداران چنین تبلتی وجود دارد و آن نیز قیمت تمام شده بسیار بالاتر آنهاست. البته این قضیه اصلا در مقایسه با تبلت‌های شرکت Apple با نام iPad صادق نیست، چراکه آنها نیز گران به حساب می‌آیند.

فردی که قصد خرید یک تبلت را داراست، هزینه‌ای در حدود 700 هزار تومان تا 1 میلیون و 500 هزار تومان را در نظر دارد. درحالیکه ارزان‌ترین مدل Surface، قیمتی معادل 1 میلیون و 900 هزار تومان را داراست.

همین اعداد باعث می‌شوند تا خریداران با نهایت احترامی که برای تبلت‌های ویندوزی قائل هستند، در پایان یک تبلت اندرویدی را تهیه نمایند.

اما امروز ما به عنوان توزیع کننده اصلی محصولات Microsoft و Surface، قصد داریم تا خریداران را با معنای واقعی یک تبلت آشنا سازیم که قیمت تمام شده آن نیز دقیقا مثل یک تبلت اندرویدی خواهد بود.

کمپانی hp، یکی از با سابقه‌ترین متخصصان طراحی و تولید کامپیوترهای درجه یک دنیاست. بنابراین تصمیم گرفت تا کاری که دیگر شرکت‌ها برای یک تبلت ویندوزی سعی در اجرای آن داشتند را در کیفیت بسیار بالاتری به اتمام برساند.

لینک خرید از فروشگاه سرفیس ایران

 

سخت افزار

دستگاه hp Pro Tablet 608، با اندازه صفحه نمایش 8 اینچ و وزن تنها 400 گرم، همراه‌ترین کامپیوتر قابل تصور شما خواهد بود. تبلتی با 2GB حافظه RAM از نوع DDR3 و پردازنده چهار هسته‌ای Intel Atom X5 با ساختار 64bit که تمام توانایی‌های دیگر تبلت‌های اندرویدی قوی همانند Google Nexus 9 را در کنار توانایی‌های کارهای روزمره یک کامپیوتر، ارائه می‌دهد. در حالیکه قیمت تمام شده آن بسیار پایین‌تر از تصور شما از یک تبلت ویندوزی خواهد بود. یعنی هزینه ایده آلی برای خریداران تبلت‌های اندرویدی.

انتخابی برای افرادی که به دنبال یک تبلت واقعی بوده و از در دست گرفتن گوشی‌های بزرگ 8 اینچی، خسته شده‌اند.

اگر کاری که شما با لپ تاپ خود انجام می‌دهید، استفاده از Office و برنامه‌های معمول کامپیوتری است، با داشتن چنین تبلتی بی‌نیاز از حمل لپ تاپ خود خواهید شد.

فریم دور این دستگاه تماما فلزی بوده که همراه با بلندگوهای استریو در بالا و پایین آن، جلوه خاصی را به هنگام در دست گرفتن به کاربر می‌دهد. همچنین نشان Windows در مرکز پایین قاب جلویی دستگاه، به هر فردی که به تبلت نظاره می‌کند این موضوع را یادآورد می‌شود که با یک کامپیوتر روبرو است.

صفحه نمایش

کیفیت صفحه نمایش نیز بسیار خوب بوده و علاوه براینکه پنل آن از نوع IPS می‌باشد، دقت تصویر خیره کننده 2048*1536 را در آن شاهد هستیم که بالاتر از Full HD می‌باشد. این صفحه نمایش با شیشه مرغوب Gorilla Glass محافظت می‌شود تا در برابر ضربات نیز مقاوم باشد.

باتری با ظرفیت 21 وات ساعت این تبلت، توسط پورت مدرن Type-C به سرعت شارژ کامل شده و پاسخگوی نیاز روزانه شماست.

علاوه بر پورت Type-C، درگاه کارت حافظه توانایی ارتقا حافظه شما را تا 2 ترابایت داراست.

امکانات

دوربین جلو برای ارتباط تصویری و همچنین دوربین پشت با کیفیت 8 مگاپیکسل، تبلت شما را همه کاره می‌کند.

امکانات مرسوم شتاب سنج الکترونیکی و مکان یاب GPS، تکنولوژی NFC و نسل چهارم Bluetooth نیز، قابلیت‌های این کامپیوتر را کامل نموده‌اند.

پس از معرفی سخت افزاری hp Pro Tablet 608، به سراغ آزمایش آن در عمل می‌رویم.

تمام برنامه‌های کاربردی اجتماعی و پیام رسان مورد نیاز شما همانند Telegram، Instagram، Facebook، LINE، Viber و… بر روی این تبلت قابل استفاده هستند. همچنین بازی‌های بزرگ و محبوبی همانند Asphalt 8، GTA: SanAndreas، Candy Crush و… .

نکته مهم در بازی کردن با این تبلت، قابلیت اتصال بی‌سیم دسته بازی کنسول‌های XBOX One S و PlayStation 4 می‌باشد که این امکان در گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ اندرویدی و همچنین iPad وجود ندارد. از آنجایی که شما یک کامپیوتر را خریداری کرده‌اید، بنابراین قابلیت‌های از این دست برتری‌های دستگاه شما نسبت به گوشی‌های 8 اینچی اندرویدی و iPad است.

با توجه به نکته فوق، شما نرم افزارهای کامپیوتری را در کنار تمام برنامه‌های مورد نیاز خود دارا هستید که به هیچ وجه در دیگر تبلت‌ها موجود نیستند.

شاید مهمترین آنها، مجموعه Office باشد. به طوریکه خواهید توانست تا با نسخه کامل و Desktop از Word و Excel، به راحتی در هر مکانی به انجام فعالیت بپردازید.

کیبورد بی‌سیم تاشو با کیفیت Microsoft با نام Universal Foldable TypeCover، تجربه شما را از Office کامل خواهد کرد.

قضیه زمانی جدی‌تر می‌شود که شما در کمال تعجب ناظران، روی تبلت خود نسخه کامل Photoshop را اجرا میکنید. این تبلت با 2GB حافظه RAM از نوع DDR3 و پردازنده چهار هسته‌ای Intel Atom X5 با ساختار 64-bit، به راحتی می‌تواند نرم افزارهای کامپیوتری همانند Photoshop را اجرا کند.

این تبلت نه چندان گران قیمت علاوه بر تمام قابلیت‌های شگفت انگیز خود، خواهد توانست تا به عنوان یک کامپیوتر، سیستم عامل اندروید را نیز داخل سیستم عامل Windows 10 خود اجرا نماید. چنانچه با اندروید راحت‌تر هستید و به آن علاقه دارید، تبلت hp به عنوان یک کامپیوتر خواهد توانست تا اندروید را در داخل Windows 10 اجرا کرده و شما را از آن نیز بهره‌مند سازد.

جمع بندی

یک کامپیوتر فوق سبک با پردازنده خوب و قابلیت‌های بسیار بالا که کیفیت ساخت و صفحه نمایش عالی را در کنار قیمت رقابتی با یک تبلت اندرویدی ارائه می‌دهد.

اگر به دنبال یک تبلت واقعی هستید و از گوشی‌های اندورید و iOS که تنها به‌خاطر صفحه نمایش بزرگتر، نام تبلت را به خود می‌گیرند، خسته شده‌اید hp Pro Tablet 608 همراه‌ترین کامپیوتری است که می‌توانید تصور کنید، درست در قالب یک تبلت اندرویدی.

لینک خرید از فروشگاه سرفیس ایران

نکات مثبت

– کامپیوتر بسیار سبک 400 گرمی

– قیمت بسیار مناسب و رقابتی با تبلت‌های اندرویدی

– پردازنده مناسب برای تمام نرم افزارهای کامپیوتر و بازی‌های سنگین دیگر تبلت‌ها

– اجرای نسخه کامل Ofiice 2016 و مرورگرهای همانند Chrome و FireFox

– امکان اجرای سیستم عامل اندروید درست در داخل ویندوز 10

– صفحه نمایش عالی با دقت بالاتر از Full HD به همراه تکنولوژی IPS

– شارژ سریع باتری با پورت مدرن Type-C

– امکان اتصال بی‌سیم دسته‌های بازی XBOX One S و PlayStation 4

– پشتیبانی از کارت حافظه تا 2 ترابایت

نکات منفی

– عدم توانایی اجرای نرم افزارهای سنگین کامپیوتری همانند Adobe Premier

– نبود اندازه کامل پورت USB

– نبود پورت خروجی تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید