اخبار لحظه‌ ای و کوتاه سرفیس

سامانه‌های Microsoft از نظر WikiLeaks در برابر هک امن هستند

شرکت Microsoft در بعدازظهر پنجشنبه گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که دستگاه‌های اجرا کننده Windows 10 از آسیب هک توسط CIA مصون هستند و هدف گذاری ابزارهای هک برای سامانه‌های قدیمی این شرکت است.

پنج روز پیش آقای جولین آسانژ که مؤسس مجموعه WikiLeaks می‌باشد، اسنادی را در رابطه با هک شدن دستگاه‌های کامپیوتری ما توسط سازمان CIA منتشر کرد. اسنادی که نشان می‌داد حتی تلویزیون‌های هوشمند هم در حال دزدی اطلاعات ما هستند. براساس اسناد Vault7 که در وبسایت رسمی wikileaks.org قابل پیگیری می‌باشند، دستگاه‌های اجرا کننده Android و iOS در حال حاضر در معرض بیشترین خطر تعرض ابزارهای هک کننده CIA قرار دارند.

اما شرکت Microsoft در بعدازظهر پنجشنبه گذشته به صورت رسمی اعلام کرد که دستگاه‌های اجرا کننده Windows 10 از آسیب هک توسط CIA مصون هستند و هدف گذاری ابزارهای هک برای سامانه‌های قدیمی این شرکت است.

به طوریکه در ایمیلی اینگونه به موضوع فوق اشاره کرد:

“ما مسائل امنیتی بسیار جدی را داریم که در حال ادامه ارزیابی عمیق درباره آنها هستیم و قدم‌های مؤثرتری را برای آینده به منظور ضرورت محافظت از مشتریان خود خواهیم گذاشت.”

اگرچه Google و Apple هم بیان مشابهی را مبنی براینکه آخرین نسخه سیستم عامل‌های آنها امن است، به کار برده‌اند. اما جدا از بیانات جولین آسانژ درباره آسیب پذیری Android و iOS، لازم به ذکر است که در حدود %97 از دستگاه‌های Android از جدیدترین سیستم عامل Google بهره نمی‌برند. این مشکلات با تعدد و تنوع دستگاه‌های اجرا کننده Android، دو چندان نیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید