نقد و بررسی تخصصی

الکس کیپمن – معرفی مسئولین مایکروسافت (قسمت سوم)

تفاوت اصلی بین Microsoft و Apple در تیم آنهاست. آشنایی با مسئولین بخش‌های مختلف Microsoft در چند قسمت

در قسمت‌های قبل با پدر Surface و پدر نسل جدید Windows به همراه انقلاب سیستم سراسری UWP آشنا شدیم.

در این قسمت معرفی کوتاهی از پدر آینده دستگاه‌های همراه را خواهیم داشت.

آقای Alex Kipman (الکس کیپمن) 38 سال پیش در برزیل از پدر و مادری دانشمند به دنیا آمد. او یکی از معدود افرادیست که ریاست بخشی از Microsoft را برعهده دارد و در دوران کودکی و نوجوانی خود، یک گیمر حرفه‌ای بوده است.

جالب است که دقیقا همین گیمر بودن نیز او را به جایگاه کنونی رسانده است. الکس تنها در سن 10 سالگی شروع به برنامه نویسی کرد. سپس به منظور همکاری با شرکت‌های مختلف نرم افزاری، ابتدا به رم در ایتالیا و سپس میامی رفت.

تا اینکه در سال 2002 جذب Microsoft شد.

همانند پانوس پانای و تری مایرسون، درواقع این ایده‌های الکس کیپمن بود که او و Microsoft را پیشرفت داد. همانند آن دو نفر، الکس نیز از افرادی بود که Microsoft به آنها اعتماد کرد تا ایده‌های فوق العاده خود را مبنای کار اصلی شرکت قرار دهند.

اما ایده الکس، چیزی فراتر از پانوس پانای و تری مایرسون بود.

به گفته خود او، در سنین جوانی زمانیکه در مزرعه عموی خود خوابش برده بود، رؤیای اجرای بازی بدون استفاده از هیچ دسته و یا وسیله الکترونیکی را می‌دیده است. پس از بیدار شدن، تمام هدف این کد نویس جوان تبدیل می‌شود به تحقق چنین ایده فوق العاده‌ای.

این چنین بود که او در سال 2008 و دو سال پس از معرفی اولین محصول کار خود، یعنی Xbox 360، تصمیم به اجرای ایده خود در قالب پروژه Natal نمود و در سال 2010 توانست آنرا با نام Kinect عرضه عمومی کند.

دستگاهی که به کمک آن، کنسول می‌توانست حرکاتی که شما در فضا انجام می‌دهید را درک نماید. یعنی بازی کردن بدون استفاده از دسته متصل به کنسول و تنها توسط حرکات بدن شما.

پس از اینکه الکس، دنیا و همچنین غول بازی‌های کامپیوتری، شرکت Sony را با Kinect انگشت به دهان گذاشته بود، حتی ایده بسیار جذاب‌تری با استفاده از پروژه Natal به ذهنش رسید؛ و آن نیز واقعیت افزوده و یا AR بود. بدین معنی که شما در دنیای پیرامون خود، اجزای اضافی را به صورت گرافیکی یا هولوگرام توسط عینکی خواهید دید. این اجزا از نظر الکس، می‌بایستی محیط کاربری یا UI یک سیستم عامل باشند. تفاوت واقعیت مجازی VR با واقعیت افزوده AR در این است که در مورد اول شما تنها فضای گرافیکی را می‌بینید در حالیکه واقعیت افزوده همان دنیای واقعی پیرامون شماست که برخی عناصر به آن اضافه شده‌اند.

نتیجه چنین ایده شگفت انگیزی، تولید یک کامپیوتر همراه به نام Hololens بود که سیستم عامل Windows 10 را به دنیا واقعی شما اضافه می‌کرد.

وسیله‌ای که به گفته الکس کیپمن، آینده گوشی‌های تلفن همراه خواهد بود تا شما نیاز نداشته باشید که برای کار با گوشی خود، به صفحه نمایش خاصی نگاه کنید. چراکه تمام دنیای شما تبدیل به محیط کاربری سیستم عامل شده است. توضیح این موضوع در کلمات کمی پیچیده خواهد شد.

ما هم قبول داریم که باور تحقق چنین رؤیایی، بسیار سخت است؛ اما واقعیت اینجاست که Micrsooft این رؤیا را در فروشگاه‌های خود به عموم عرضه می‌کند.

به منظور آشنایی بیشتر با Hololens به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما از مطلب جداگانه و کامل آن در لینک زیر بازدید بفرمائید:

نسل بعدی رایانه‌های شخصی در هولولنز – Microsoft HoloLens

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock رو غیر فعال کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید